Българската икономика е доста добре развита, но й липсва самочувствие
През последните години в България се появиха фактори, които отблъснаха чуждестранните инвеститори. Бизнес средата у нас беше несигурна и динамична, отчасти поради честата смяна на кабинети, служебно правителство, колебание за приемане на еврото. Всички тези турбулентни събития предадоха негативно отражение на инвеститорите. Най-големият недостатък на българския бизнес е липсата на правилно послание към чуждестранните инвеститори. Това коментира Румяна Йорданова, изпълнителен директор на Американо-българска бизнес асоциация, в рубриката „Северна Америка в развитие“ с водещ Веселина Спасова.
„Българската икономика е доста добре развита в редица сектори, но ѝ липсва самочувствие и разпознаваемост. Страната има брилянтни образци за правене на бизнес, но големият недостатък е липсата на правилно послание към чуждестранните инвеститори.“
Американо-българската бизнес асоциация (АББА) направи своя публичен дебют, като представи своя екип, свършената до момента работа и целите, които си поставя. Това се случи на специално събитие в София, което събра представители на бизнеса, държавната власт и гости от САЩ.
Една от основните цели на АББА е да бъде ефективна и лесно достъпна платформа за правене на бизнес. Мисията им обхваща помощ за малкия и средния бизнес от двете страни на океана.
Основното предизвикателство, което асоциацията идентифицира е развитието на българския бизнес в САЩ, като Йорданова посочи в това число работна ръка, първите стъпки за учредяване на фирма, намиране на офис, консултация със счетоводители и други. АББА работи и разполага с необходимите човешки ресурси, за да свърже съответните български бизнесмени с контакти оттатък океана, които да им помогнат с достъпни условия.
Според Йорданова през последните 6 месеца се наблюдава засилен интерес от страна на българския бизнес, който все повече иска да стъпи в Америка.
„Америка, дори с известни сътресения, е водещата икономика в света. По редица фактори САЩ са сред водещите държави в класациите, и дори лидери в глобален мащаб. Пазарът там е особено привлекателен за българите.“
Йорданова подчерта, че организации като АББА, трябва да продължат да следват своята цел и мисия, за да се привличат все повече американски инвеститори в България. „Чуждестранните инвеститори трябва да разберат, че България е държава с право, което се спазва, с принципи, и добре развита икономика.“
Сред най-големите трудности пред българските предприемачи в реализирането на бизнес в САЩ са нереалистичните очаквания, сблъсъкът с бюрокрацията, както и липсата на времеви, финансов и човешки ресурс.
Повече за бизнес отношенията между България и САЩ може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!