FacebookBulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian

София е опасна за колела – лоши велоалеи, неспазване на правилата

Въпреки че има надежди въвеждането на идеята за зеления транспорт в България да се засили – като по-чисти автомобили, велосипеден и железопътен транспорт – все още няма конкретни мерки и целият процес е на много начално ниво. Инициативата за по-нисък ДДС за зелени стоки и услуги в ЕС би трябвало да даде нови възможности на стартиращи и по-големи компании в сферата, стига да не ограничи достъпа до средства. Това коментира Цветан Илиев, автомобилен инженер и изпълнителен директор на Vinghen, в ефира на предаването „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.

„В София откъслечно има велоалеи, които са на много ниско ниво – със стълбове по средата на алеите и резки завои, сякаш проектирани от хора, които последно са се качвали на колело като деца, и не гледат на това като форма на транспорт… София е опасна за каране на колела – не само заради инфраструктурата, но и заради неспазването на законите от всички – шофьори, велосипедисти и пешеходци.“, допълни гостът.

Все повече хора използват колела за транспорт в столицата и с една по-добра инфраструктура техният брой само ще се увеличи, смята Илиев.

Фирмата има специален интерес в тази област, в момента е в процес на сглобяване на първата серия от своите условно наречени електрически колела. Устройството – което все още търси правилното си определение между push scooter или push bike – е насочено не толкова към спортния сектор, а към ентусиасти, които биха искали да го използват и в градска среда за придвижване до работа например, разказва Илиев.

„Гголяма част от нужните части се произвеждат в България – рамката, батерията и някои от периферните компоненти. Имаме батерия, която се зарежда за пет часа и може да направи пробег от 30-40 км. в зависимост от терена и начина на каране.“, обясни гостът.

Освен разнообразието, употребата на подобни устройства ще намали и транспортните разходи за ходене до работа в градовете, смята Илиев.

Компанията ще предлага различни по мощност батерии и двигатели, а цената на първите бройки ще е около 1000 евро. След първите произведени бройки компанията възнамерява да търси последващо финансиране, за да разшири участието си на пазара.

Повече по темата – във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!