Защо се стигна до хаос със сметките за парно?

КЕВР ще извърши проверка на това как всички топлофикации са отразили поевтиняването на топлинната енергия в сметките. Това стана ясно, след като омбудсманът Диана Ковачева поиска да бъде направена проверка на сметките на абонатите на „Топлофикация – София“. Защо се стигна до високи сметки и хаос с фактурите за парно?

„Системата винаги е връщала пари на ръка, особено в другите отоплителни сезони. Сега имаме и намаление на цената за дълъг период назад. Намалението на природната газ беше с около 40%, но беше за април. КЕВР определи цена за намаление на топлинната енергия от 1 юли до 31 март с около 11% надолу“, обясни общественият посредник на „Топлофикация – София“ Деян Дянков в ефира на Bulgaria ON AIR

Той смята, че е имало много разяснения от страна на „Топлофикация“, както и че било е достатъчно комуникирано с гражданите.

„В изравнителната сметка има графа „фактурирано потребление“ и „реално потребление“ през годината – разликата е за възстановяване или доплащане, но това е разликата за потребена енергия. Имаме изравняване от потребена енергия, второ – никъде в сметката не пише какво е платено от клиента по партидата. В общата фактура на „Топлофикация“ са подробно обяснени нещата. Разликата в потреблението може да ви се върне на каса, но разликата в цената може да бъде приспадната от бъдещо вземане“, разясни Дянков.

Дянков е на мнение, че информационната система непрекъснато се надгражда и вече може да се видят много неща, които да успокоят потребителите.

„Пълното спокойствие ще настъпи, когато минем в реален месечен отчет. Това ще стане в най-скоро време, предполагам. Сега, за съжаление, ще има неясноти при клиентите“, посочи още общественият посредник на „Топлофикация – София“.

От думите му стана ясно, че дори 1 градус температурна разлика за месеца оказва съществена разлика върху потреблението и фактурите. Когато има силен вятър, охлаждането на сградите е по-сериозно и рефлектира върху отоплението на имотите. 

„На 31 август изтича срокът за възражения пред фирмите за дялово разпределение. Повечето от хората възразяват самите фактури, които са издадени от „Топлофикация“. Може и на имейл, може и в кол центъра – ще разясним, няма да пропуснем никого“, каза още Дянков и отново препоръча реален месечен отчет.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!