FacebookBulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian

Експерти: Христо Иванов плати цената на коалирането с ПП

След окончателните резултати от изборите 2 в 1 вече е ясно, че в 50-тия парламент ще влязат седем партии. Големият победител, ако може така да се нарече, е ГЕРБ-СДС, а изненадата на вечерта – партия “Величие”. 24 часа след изборите новият трус дойде с оставката на лидера на “Да, България” Христо Иванов. Той каза, че няма да е депутат в предстоящото Народно събрание.
 
„Една оставка не може да бъде символична, защото така или иначе това ще има последици за облика на „Да, България“. Тя беше създадена като партия, която има една основна задача – да прави съдебна реформа. Лицето на тази идея за реформа беше Христо Иванов. Тази оставка ще има преки последици за партията в негативен план, защото при всяка една лидерска партия, каквато „Да, България“ също е, винаги се отразяват едни такива оставки“, заяви политологът доц. Милен Любенов в студиото на „България сутрин“. Любенов е на мнение, че победата на ГЕРБ определено не е “голяма”. Те имат с 13 хиляди гласа по-малко в сравнение с последните парламентарни избори. Това като цяло е нисък резултат за партията.

По думите на експерта Христо Иванов с оставката си плати цената на партньорството си с ПП.

“Още преди местните избори имаше твърде много гласове вътре в „Да, България“ и в „Демократи за силна България“, които пледираха да се разделят с ПП, да не продължават да носят негативите на това, което се случваше в новата формация, но изборът беше на Христо Иванов. Той го отстоя до края и вчера като човек с чест пое цялата отговорност за това, че настояваше това партньорство да продължи“, коментира PR експертът Пепи Димитрова за Bulgaria ON AIR.

Според доц. Любенов ниските резултати на ПП са вследствие на месеците, в които те са управлявали с ГЕРБ в т. нар. “сглобка”.

“Бяха извършени и много други политически и комуникационни грешки, не само през тези 9 месеца на управление, но и по време на кампанията“, подчерта политологът.

Комуникацията е основната грешка на ПП, категорина е Димитрова. „Не може да имаш една слаба кампания, в която единственото ти послание е да споменаваш имената на конкурентите си. В маркетинга има базово правило. Ако аз имам 60 секунди рекламно време, безумно е да употребя 30-50% да споменавам брандовете на конкурентите“, категорична бе тя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!