FacebookBulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian

Българинът залага на домашната туршия, 33% от софиянците пълнят буркани

Половината от българите участват в отглеждането и приготвянето на домашни продукти и правят зимнина.

51% от българите посочват, че са участвали в събиране на реколта. 660 хил. (12%) са участвали в коленето на прасе, показват данните от национално представително проучване, проведено от Изследователския център “Тренд” по поръчка на “24 часа”, в което между 29 август и 5 септември са анкетирани 1008 пълнолетни българи.
79% консумират домашно приготвени или отгледани продукти, а едва 20% не го правят. Данните показват, че с повишаване на възрастта нараства и делът на консумиращите домашни продукти.

Още по темата

9 яну 2020 07:00

71

19 окт 2018 07:10

20

В малките градове и селата процентът на хората, които слагат домашно приготвени храни на трапезата си, е по-висок в сравнение с областните градове и столицата. Най-често хората ядат туршия – 32%, компоти – 28%, зеленчуци/зеленчукови консерви – 25%.

Сред предпочитаните домашни продукти от българите са още лютеница, сладко, кисело зеле, ракия, месо, яйца, млечни продукти и т.н.

Половината от анкетираните твърдят, че участват в отглеждането или приготвянето на домашни продукти. Другата половина – 49%, не го правят. С нарастването на възрастта се увеличава делът на хората, които участват в тези занимания. 81% от живеещите в селата споделят, че участват в отглеждането или приготвянето на домашни продукти. В столицата този дял е 25%.

В проучването бяха тествани различни твърдения, свързани с домашно приготвени продукти. 83% посочват, че ги консумират, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина, а едва 8% не са съгласни с това.

Причината 81% да предпочитат собствена продукция на трапезата си е, защото знаят какво съдържа.

За близо две трети от българите приготвянето и консумацията на домашна зимнина излиза по-евтино.
За 27% това не е определящ фактор.

76% ядат домашни продукти, защото им напомнят за вкуса от детството. 12% не са съгласни. В тази група попада по-висок дял млади.

Близо три четвърти посочват, че консумират такива продукти, защото има откъде да ги вземат и кой да им ги произведе. Делът в столицата е по-малък (50%) в сравнение с останалите населени места.

Иначе 55% от българите посочват, че си приготвят зимнина. Отново в селата и малките градове делът на приготвящите е по-висок.

В София 33% посочват, че си приготвят зимнина.

С увеличаване на възрастта се увеличава делът на участващите в това занимание.

От зимнината, която приготвят, най-голям е делът на компотите – 48%, туршия – 46%, лютеница/кьопоолу/айвар/лютика – 30%, кисело зеле – 28%.

Други продукти, които са предпочитани от българите за зимнина, са сладка, печени чушки, кисели краставички, консерви, колбаси, плодове и др.

51% от българите посочват, че са участвали в бране/събиране на реколта, а 44% – в садене. По 42% са съответно дяловете, свързани с обръщане на земя/копаене/ прекопаване, както и с отглеждане на градински продукти.
660 хил. българи са участвали в колене на прасе, 7% – в доене на домашни животни.

Културата на домашната храна владее и 66% от младите

Потребителите са убедени, че тази храна и зимнината са по-качествени и спестяват пари.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!