FacebookBulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian

АПИ чака 450 млн. лева приходи след въвеждането на тол системата

Разчетите, които сме направили за 450 млн. лв. приход за 2020 г. при данните, които превозвачите предоставят, са реалистични. Очакват се месечни приходи от около 40-60 млн. от тежкия трафик. Това посочи пред БНР проф. Олег Асенов – член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.

По думите му 450 млн. лв. са около половината от очакваното за издръжка на пътната инфраструктура, но:

„В контекста на необходимостта от плавен преход, в контекста на това, че тази реформа действително трябва да бъде ефективна и да не е шокова – смятам, че тези резултати, ако бъдат постигнати след първите 3 месеца, ние ще се поздравим с една успешна първа крачка в тази реформа“.

Още по темата

10 яну 2020 15:44

35

8 яну 2020 10:02

161

31 дек 2019 13:00

6

„Толсистемата е нещо радикално ново. Ние винаги сме настоявали за плавен преход, който да гарантира, че няма да има шок на транспортния пазар“, коментира от своя страна Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. Той припомни, че са водени много разговори, но при последния етап – с цените на системата, регионалното министерство го е направило еднолично. Именно това е накарало бранша да обяви национален протест.

В петък след среща при премиера и приетите параметри, дадени от превозвачите, протестът се отложи с поне 3 месеца.

Според Арабаджиев предложените от тях цени са реалистични. Той отбеляза, че България е и транзитна държава. Освен това е категоричен, че е трябвало да се „даде глътка въздух за българските превозвачи на вътрешния пазар“.

За нас е важен диалогът, от пролетта водим този диалог, посочи проф. Асенов и добави: „Основната ни цел е да постигнем балансиран модел на толсистемата, така че наистина да има смисъл от въвеждането на тази реформа. Превозвачите са наши партньори. В рамките на диалога те поеха ангажимент, че ще направят всичко необходимо от 1 март успешно да стартираме системата. Този диалог и поетите ангажименти ни дават основание да вярваме в успеха на тази реформа“.

От своя страна Йордан Арабаджиев бе категоричен, че превозвачите ще изпълнят своите ангажименти: „Искаме толсистемата да заработи от 1 март, но с цени, които са адекватни за българския пазар и транспорт и да са адекватни към състоянието на пътната мрежа“.

До 1 март (до въвеждането на толсистемата) тежкият трафик се таксува с електронна винетка по старата тарифа, каза Олег Асенов. По думите му за 2019 г. АПИ е събрала 392 млн. лв. от лекия и тежък трафик. Той отбеляза, че целта на реформата е да се създаде справедлив модел на пътно таксуване.

В разчетите на АПИ е заложено средно 15% от приходите от толсистемата да отиват за обслужване на системата.
 

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!